2.Days Undercover
3.Surgery
4.Broken Life
5.Never Be Free

Ghost

Ghost "Days Undercover" (EP)

Omtale - 06.11.2009 - Skrevet av: Asgeir Ghost er ett 5-manns rock/metal band fra Follo i Akershus. De har sin første EP på gang ved navn Days Undercover, og er etterfølgeren av en demo fra 2005. Bandet har eksistert siden 2002 og begynner å nærme seg gull-alderen for å knekke koden på fullengder mysteriet. Bandet har lagt ved ett presseskriv som er så hyggelig at det nesten går over i kvalmt skrivetalent til forfatterskapet, men hyggelig må man være om man skal komme noen vei -og ærlig er man vel iallefall. Så det er vel egentlig bare positivt å prøve å fylle inn med noen mindre ambisjoner og formål fremfor å kjøre null og nix med vesentlig informasjon som er ett problem med Norske demoband (-cred til bandet for denne faktisk!!) Musikken er tross alt noe du kan finne over hele Norges land egentlig – og er kanskje litt altfor standard prog/rock/metal til at det kan slå ann for fullt. Ghost har flere stabile og greie låter selv om de absolutt skulle vært sprita opp med noen ekstra ingredienser. Slik som det forekommer så blir pr. dags EP ihvertfall litt altfor mainstream.

Konklusjonen på EP´n er at Ghost må fylle tomrommet med annet enn gitarsolo og refreng for å skille seg ut. Om det så skulle være i form av saxofon, trekkspill, teramin eller en gjesteopptreden eller to, så må det fylles/skilles fra kjernen av disse «mainstream bandene» og rive seg litt i håret. De skal i studio i februar 2010 for å spille inn fullengderen – så håper for all del at de fyller på med litt krydder og gir oss oppgraderingen de selv fortjener!
6/10