3. Lilith Black Moon
4. Once Death Sang
5. Profane Saviour
6. Everlasting Darkness

Black Oath (It)

Black Oath (It) "Behold The Abyss"

Omtale - 11.10.2018 - Skrevet av: Asgeir Endelig er det kommet til High Roller Records sin tur igjen. Mitt inntrykk av selskapet øker for hver runde det er noe som er passende min sjel, og Black Oath funker fenomenalt som en ettermiddagscruise etter en røff dag på jobb. Liker du litt obskur doom/heavy metal i retning av tidlig Ozzy, Mercyful Fate og Celtic Frost så kan man faktisk si det treffer noenlunde ihvertfall. Etter fire-fem dager med krise på musikkfronten så var det på tide med noe solid doom/melodiøs heavy metal i dette huset. Stemningen satte seg egentlig ganske raskt også med låta «Behold The Abyss» og vidre mot «Chant Of Aradia». Allerede på første runde i spilleren så følte man vel egentlig en rolig, kontrollert og beviselig lite preg av å måtte kjøre anstrengt hardkjør for å imponere og vidre selge skiver -og den holdningen er vel også noe jeg setter pris på. Kvalitet uten øyensynlig stress. Med ett snev av en bedagelig og rolig utgave av Nevermore så får man servert «Lilith Black Moon», «Once Death Sang» og «Profane Saviour». De låter bare så utrolig rett og rolig det meste av veien og det hele avsluttes da altså med «Everlasting Darkness».

Så det var vel egentlig en mangelvare de siste dagene dette føler jeg. Etter en par ganger så begynte beina å sette rytmen, og etter ett par til så lot man seg henrive mot tekst og den lyriske biten. Plata høres faktisk helt riktig ut iforhold til materiale og produksjon. Det er ikke noe diva forsøk på å treffe nåløyet, sant å si.
7/10