1. Crossroads Calling
2. Let Him In
3. Wither
4. The Serpent Is Rising (Styx cover)

Source

Source "s/t" (EP)

Omtale - 26.07.2018 - Skrevet av: Asgeir Det nærmer seg sensommeren og hva er vel livet uten skikkelig heavy metal på ørene. Source fra Sverige slipper 14.September en selvtittelert EP via High Roller Records, og er det noen som kjenner jevn kvalitet innen sjangren bedre enn nevnte selskap? Vill spekulasjon såklart, men fra mitt ståsted så får man god kvalitet via selskapet -og Source får dermed kjørt seg noen runder på spilleren. Source har eksistert i en rekke år allerede med Richard Lagergren (gitar) og Patrick Dagland (trommer), og de siste tilleggene består av Jimmy Edlund (bass) og Emil Busk (vokal). Vokalen på denne EP'n er derimot gjort av første vokalisten Oscar Carlquist som sluttet i 2017, så det blir spennende å høre neste trekk fra bandet når det kommer til ny vokalist.

«Source» består av fire låter med en kryssning av Portrait og Ram sies det, men jeg har desverre ingen kjennskap til disse -men for den som kanskje ikke svever på navn innen sjangeren så nevnes altså Diamond Head og Angel Witch som påvirkningskraft for Richard som da altså står som låtskriver.

Førstelåta åpner med en litt kjip intro, men går etter ett par minutt over til å servere sju minutter knall heavy metal på førstesporet alene. Uten å bli for mye av det gode. Vidre så rir egentlig litt på King Diamond og andre kjente navn som jeg ser det. Mye hår og rock'n roll her. Mye klassiske og litt forutsigbare riff, men likevel kjempestilig.

Dette er ikke så fryktelig langt fra forrige plate jeg tok for meg fra High Roller, nemlig Hitten «Twist Of Fate». Liker du sjangeren så ville jeg tatt turen innom bandcamp eller High Roller for å handle litt. Etter min mening så er det ganske tøft og klassisk. Bonus fra nettsingel bandet slapp digitalt er Styx coverlåt, som da også vil være med på denne fysiske utgivelsen. Sjekk ut!
6.5/10