- Flesh to Nothing
- The Seer
- Maw of Time
- From Ruin

Khemmis

Khemmis "Desolation"

Omtale - 20.06.2018 - Skrevet av: haavard Nja, dette firkløveret fra Colorado har hatt en effektiv karriere, med tre album på fire år. Det er ikke verst for å skrive denne formen for episk Doom, men de holder seg, med min begeistring, på en begrenset spilletid på skivene sine. Det er ikke nødvendig å helle på med fire ekstra låter for å nå 80 minutters spilletid, når du like greit kan gi ut jevnlige skiver med kanskje 6-7 låter og en spilletid på 40-45 minutter. Det holder!
Men om kvaliteten holder for sjangeren, det er jeg derimot mere usikker på. Greit at andre band som Pallbearer har stor suksess nå, og også While Heaven Wept kan jeg nevne som ikke langt unna Khemmis i stilen. Begge de forøvrig også på Nuclear Blast.
Men jeg merker her at låtene ikke fenger meg like godt. Ikke noe galt med kvaliteten på det bandet gjør, men det er noe med låtstrukturen og selve feelingen jeg får av det. Det gir meg liksom ikke mere enn et skuldertrekk og jaja, helt greit men ikke spesielt mye mere.

Best er vel den avsluttende timinutteren "From Ruin" som jeg kan annerkjenne med litt tempovariasjoner og smekkert gitarspill imellom. Men ellers er det litt at plata går på sin ferd forbi, uten å imponere meg nevneverdig. Spesielt ikke når de kaster inn litt growlevokal sånn helt uanmeldt her og der. Det passer egentlig ikke så altfor bra i musikken. Men ja, jeg skal ikke sammenligne denne nye med de to foregående skivene, men for meg så utgjorde ikke denne noen forskjell på det jeg kommer til å høre på utover sommeren.

6/10