- Tears In My Eyes
- 17th of May
- Catch A Wave
- Sunshine

TNT

TNT "XIII"

Omtale - 11.06.2018 - Skrevet av: haavard La meg starte her med å erklære at TNTs nye vokalist ikke er problemet. Han gjør faktisk en god jobb, til tross for å være et ubeskrevet blad for de aller fleste. Problemet hos TNT i 2018 er at de ikke innehar noen som helst evne til å skrive, produsere eller formidle den musikken de driver med. Ikke at denne sandkassa av et band har gjort noe bra siden 1989, men at de har kommet ned på et nivå som "XIII" er sjokkerende. Vokalistene har igrunn aldri vært problemet til bandet, om det så har vært Harnell, Mills, Ingebrigtsen eller Bulsara. Alle har gjort en god jobb på sin egen måte. Gullalderen, naturligvis, er Harnell-tida, hvor også de maktet å skrive låter. Det talentet har sannelig gått fløyten, for det er små sjanser til å nå ut til et publikum med det de har å komme med her.

Flaut er en tolkning av det, men når det etter tre låter gjør fysisk vondt å tenke på at det enda er ni igjen, og da for ikke å glemme den mildt sagt hysteriske parodien "Get Ready For Some Hard Rock" som var en tidlig advarsel når de forsøkte å slippe den som første låt fra plata, og sporenstreks tvang bandet til å utstede et dementi om at det ikke var den "ordentlige" singelen.

Det har vel ligget i kortene en stund nå at det måtte synge på siste verset til bandet, men det er nesten synd at denne er det siste, da jeg ikke kan komme på en svakere utgang for et band noensinne. Greit at band mister fokus og finner ut at de ikke kan leve opp til det de en gang var. Men å avslutte på karriereverste, da er det trist. Nesten så jeg vil tvinge meg gjennom ei plate til, bare for å kunne si at de da har gjort en hederlig avslutning. Denne er langt unna. Hva har egentlig foregått i kulissene til denne plata ? Det skorter rett og slett på alt, hvor mange av låtene ikke engang høres ferdig modnet ut.

3/10