6. Shades Ablaze 02:56
7. Mordant Wind 05:07
8. Cold Bone Grasp 03:30
9. Outro 01:52

Aura Noir

Aura Noir "Aura Noire"

Omtale - 18.04.2018 - Skrevet av: Wynocha Verdens skitneste metalband er igjen klare med nytt album. «Aura Noire» heter herligheta fra Aura Noir og bare for Ă„ ha sagt det med en gang: Aura Noir leverer nok en gang et fantastisk black thrash album. Åtte lĂ„ter er hva vi fĂ„r denne gangen og total spilletid ligger pĂ„ det uendelige. HĂžr bare her. Gutta har lagt inn en outro pĂ„ slutten av skiva som niendespor. Den heter faktisk «Outro» ogsĂ„. En rolig enkel instrumental sak med et tĂžft riff. Passer fantastisk bra som intro til den vidunderlige Ă„pningslĂ„ta «Dark Lung of the Storm», sĂ„ her er det bare Ă„ la skiva gĂ„ pĂ„ repeat. Du fĂ„r de kjappe lĂ„tene og partiene, du fĂ„r de mer groove og du fĂ„r rett og slett et godt Aura Noir album. Dette er definitivt den skiva jeg har hĂžrt mest pĂ„ sĂ„ langt i 2018. Ny Aura Noir er noe Aura Noir fan alltid gleder seg til. «Aura Noire» er definitivt et album mange av disse fansene fort blir veldig glad i. Jeg hĂžrer sĂ„ absolutt til i denne gruppen og jeg rĂ„digger albumet sĂ„ til de grader at jeg fĂžrste dagen ga skiva en 11. Dagen etter hadde karakteren steget til 12 og det er jo ikke Ă„ fryktelig ille siden 10 er hĂžyeste 😉

FavorittlĂ„ter er det selvsagt noen av her. SĂ„nn cirka alle. ÅpningslĂ„ta og fĂžrste singel fra skiva «Dark Lung of the Storm» er en selvskrevet favorittlĂ„t, men «Grave Dweller» har inntatt topspoten her i heimen i sterk konkurranse med den over seks minutter noe annerledes lĂ„ta «Hell’s Lost Chambers». PĂ„ «Grave Dweller» lurer Aura Noir deg som lytter til Ă„ tro at nĂ„ tar det helt av, men sĂ„ gjĂžr det ikke det. Ikke enda i alle fall. Kjapt riff med groovy smĂ„trege trommer i stedet for full fart og moro. Moro er det jo, men farten du forventet kommer fĂžrst litt senere. MĂ„ hĂžres for Ă„ forstĂ„s. Kjappisen «The Obscuration» er det umulig og ikke like. SĂ„ har vi Venom-lĂ„ta «Demoniac Flow» som jeg kaller den. Liker du Venom, vil du elske denne. Liker du Aura Noir, vil du ogsĂ„ rĂ„digge den. SĂ„ har vi andresingelen fra skiva «Shades Ablaze», som er ei lĂ„t pĂ„ tre minutter som gĂ„r unna pĂ„ to. Det fĂžles i alle fall sĂ„nn, for plutselig og alt for fort er den ferdig. BĂžr egentlig spilles to ganger etter hverandre. «Mordant Wind» er som en omvendt brownie: myk ytterst med en knallhard eksploderende kjerne i midten. Den egentlige sistelĂ„ta «Cold Bone Grasp» er kanskje skivas minst bra lĂ„t, men det er en smakssak. Sistesporet «Outro» kan du lese om lenger opp i anmeldelsen.

Hele skiva mÄ hÞres. Sett den som sagt pÄ repeat og finn fram en god kald brun en eller seks og du har en flott aften foran deg. SkÄl.
10/10