6. Shades Ablaze 02:56
7. Mordant Wind 05:07
8. Cold Bone Grasp 03:30
9. Outro 01:52

Aura Noir

Aura Noir "Aura Noire"

Omtale - 18.04.2018 - Skrevet av: Wynocha Verdens skitneste metalband er igjen klare med nytt album. «Aura Noire» heter herligheta fra Aura Noir og bare for å ha sagt det med en gang: Aura Noir leverer nok en gang et fantastisk black thrash album. Åtte låter er hva vi får denne gangen og total spilletid ligger på det uendelige. Hør bare her. Gutta har lagt inn en outro på slutten av skiva som niendespor. Den heter faktisk «Outro» også. En rolig enkel instrumental sak med et tøft riff. Passer fantastisk bra som intro til den vidunderlige åpningslåta «Dark Lung of the Storm», så her er det bare å la skiva gå på repeat. Du får de kjappe låtene og partiene, du får de mer groove og du får rett og slett et godt Aura Noir album. Dette er definitivt den skiva jeg har hørt mest på så langt i 2018. Ny Aura Noir er noe Aura Noir fan alltid gleder seg til. «Aura Noire» er definitivt et album mange av disse fansene fort blir veldig glad i. Jeg hører så absolutt til i denne gruppen og jeg rådigger albumet så til de grader at jeg første dagen ga skiva en 11. Dagen etter hadde karakteren steget til 12 og det er jo ikke å fryktelig ille siden 10 er høyeste 😉

Favorittlåter er det selvsagt noen av her. Sånn cirka alle. Åpningslåta og første singel fra skiva «Dark Lung of the Storm» er en selvskrevet favorittlåt, men «Grave Dweller» har inntatt topspoten her i heimen i sterk konkurranse med den over seks minutter noe annerledes låta «Hell’s Lost Chambers». På «Grave Dweller» lurer Aura Noir deg som lytter til å tro at nå tar det helt av, men så gjør det ikke det. Ikke enda i alle fall. Kjapt riff med groovy småtrege trommer i stedet for full fart og moro. Moro er det jo, men farten du forventet kommer først litt senere. Må høres for å forstås. Kjappisen «The Obscuration» er det umulig og ikke like. Så har vi Venom-låta «Demoniac Flow» som jeg kaller den. Liker du Venom, vil du elske denne. Liker du Aura Noir, vil du også rådigge den. Så har vi andresingelen fra skiva «Shades Ablaze», som er ei låt på tre minutter som går unna på to. Det føles i alle fall sånn, for plutselig og alt for fort er den ferdig. Bør egentlig spilles to ganger etter hverandre. «Mordant Wind» er som en omvendt brownie: myk ytterst med en knallhard eksploderende kjerne i midten. Den egentlige sistelåta «Cold Bone Grasp» er kanskje skivas minst bra låt, men det er en smakssak. Sistesporet «Outro» kan du lese om lenger opp i anmeldelsen.

Hele skiva må høres. Sett den som sagt på repeat og finn fram en god kald brun en eller seks og du har en flott aften foran deg. Skål.
10/10