6. The Satanist 06:34
7. Ben Sahar 05:32
8. In the Absence ov Light 04:54
9. O Father O Satan O Sun! 08:45

Behemoth

Behemoth "Messe Noire (LP)"

Omtale - 14.04.2018 - Skrevet av: Wynocha Det er etter hvert blitt et mareritt å samle på band som for eksempel Carcass og Behemoth. Plateselskapene spyr ut utgivelser og gjerne i et ti-talls versjoner. F.eks Carcass «Surgical Steel» er for tiden å finne i hele 52 forskjellige versjoner mens Behemoths forrige fullengder «The Satanist» er kommet ut i totalt 37 versjoner av vinyl og CD. I tillegg har det antikke formatet kassett også dukket opp igjen den siste tiden. Foreløpig er ikke ståa riktig så ille for «Messe Noire». Der er det «bare» ti versjoner så langt. Men, dette er egentlig en DVD/Blueray og da skulle man tro at det ikke skulle bli så mange versjonene. Joda, har de muligheten, så slippes opptakene på både CD og vinyl i tillegg. Når det gjelder CD eller vinyl, så er «Messe Noire» kanskje den mest unødvendige liveskiva jeg noensinne har vært borti. Dette er rett og slett «The Satanist» spilt live. Verken mer eller mindre. Låtene spilles i samme rekkefølge som på plata og samplingen er helt lik. Gutta spiller veldig bra og lyden er helt upåklagelig. Alt høres helt likt ut som på studioskiva. Det er absolutt ingenting å klage på musikkmessig eller lydmessig. Det er bare det at skiva mangler det essensielle i ei liveskive; sjarmen og livefeelingen. Hadde ikke jeg vært samler, ville jeg garantert ikke kjøpt en eneste versjon. Men, nå er jeg det og da vil nok de fleste vinylversjonene finne fram til vinylhylla mi.
Må du på død og liv høre denne plata, så gjør det på Spotify eller noe. Eneste grunn til å kjøpe denne, bortsett fra om du er samler da, er at du mangler «The Satanist» i samlinga.
Når det gjelder DVD eller Blueray, så har jeg dessverre ikke hatt tilgang til den så langt. Får vurdere en nye anmeldelse når den er i hus.
6/10