7. Requiem for a Dying Sun 04:39
8. Crown of Horns 03:59
9. From the Great Above to the Great Below 05:53
10. Undergången 02:48

Necrophobic

Necrophobic "Mark of the Necrogram"

Omtale - 12.02.2018 - Skrevet av: Wynocha Necrophobic slipper denne måneden sitt åttende album. «Mark of the Necrogram» er tittelen på skiva og dette er bandets første på nesten fem år. Som alltid leverer Necrophobic en herlig blanding av death og black metal og alle fan av bandet kan bare glede seg til skiva er ute. Du vet hva du får av veteranene i Necrophobic og det er ingen overraskelser denne gangen heller. Vil likevel trekke fram vokalen til Anders Strokirk, som kom tilbake i bandet igjen i 2014. Vokalen hans er semitydelig og veldig god. Litt rå og raspende og veldig god. Nevnte jeg at den er veldig god? Løfter låtene et lite ekstra hakk gjør han. Velkommen tilbake 😊

Singlelåta «Pesta» er skivas beste og denne låta er slik vi liker at Necrophobic skal låte. Rå herlig black/death med tempo, trøkk og masse attitude.

Videolåta «Tsar Bomba» er platas snilleste låt. På den og i noen andre låter og partier beveger bandet seg faretruende nært de litt melodiøse skogene utenfor Gøteborg. Normalt er ikke det en lur ide og jeg tenkte først at det kan de bare slutte med. Men etter noen runder setter skiva seg og man oppdager helheten. Og helheten på «Mark of the Necrogram» er perfekt, skiva har 10 gode låter og glimrende produksjon. Variasjonen i låtene er stor og her skal det mange runder til før man begynner å bli lei. Jeg har selv hørt den en ukes tid nå og begynner vel å nærme meg 30 runder og jeg er ikke i nærheten av å være lei enda.

Kjøp «Mark of the Necrogram» når den kommer ut 23. februar. Den er vel verdt å eie … og å lytte til …. både titt og ofte.
8.5/10