5. Ungodly Rest
6. Divine Parallels
7. Vestigial Remains of... (instrumental)
8. Desolate Gods

Father Befouled

Father Befouled "Desolate Gods"

Omtale - 13.01.2018 - Skrevet av: Wynocha Denne anmeldelsen har jeg begynt på og endret 7 – 8 ganger nå. Jeg begynner egentlig å bli litt lei. Ikke av selve skiva, for den er kongegod, men anmeldelsen. Skiva har faktisk gått og surret i bakgrunnen i over to uker nå og jeg er ikke i nærheten av å være lei den enda. Scoren på skiva har vokst fra 7,5 til 9 på disse to ukene og det er bare Thor som vet hvor høyt opp på scorestigen denne til slutt vil nå. Father Befouled spiller drittung herlig doomdeath. Ikke helt ulikt det Execration, Obliteration, Encoffination, Incantation og andre valgfrie -tion band bedriver. Liker du Darkthrone «Soulside Journey» er nok sjansene for at du også liker denne store. Oldschool med en fantastisk mørk og rå produksjon og haugevis med tøffe tunge riff og temposkift. En av sjangerens mørkeste growl som passer som hånd i vott til musikken. Litt primitivt men satan så tøft. Father Befouled er et band jeg hadde hørt om men aldri tatt meg tid til å sjekke ut. Er kanskje på tide, for dette var dritbra. Bandet ble dannet i Atalanta, USA i 2007 og «Desolate Gods» er deres fjerde fullengder. De har i tillegg fire splitter, et par EP-er og et samlealbum på samvittigheten. «Desolate Gods» er deres første fullengder siden 2012, så produktiviteten var størst i deres første leveår. Noe krutt har bandet ikke funnet opp men de er dyktige med det kruttet som allerede finnes og har snekret sammen et meget godt doomdeath metal album. Anbefales til de fleste som liker metal. Enten så liker du det eller så er du teit.
Skiva kan du sjekke ut her https://darkdescentrecords.bandcamp.com/album/desolate-gods
9/10