3. Bleak
4. Barricade
5. Sentenced
6. Shank

Scour

Scour "Red" (EP)

Omtale - 01.12.2017 - Skrevet av: Wynocha All-star extreme metal bandet Scour er for tiden ute med sin andre EP. Bandet, som består av Phil Anselmo (ex-Pantera & Down), John Jarvis (Agoraphobic Nosebleed & Pig Destroyer), Adam Jarvis (Pig Destroyer & Misery Index), Chase Fraser (Continuum & ex-Decrepit Birth) og Derek Engemann (Cattle Decapitation), ga i fjor ut EP-en «Grey». I år er de blitt litt mer fargerike i tittelen på EP-en sin. «Red» er som forgjengeren en seksspors sak med kjapp heftig og infernalsk black metal med klare death metal influenser, noe som kanskje ikke er så rart siden de fleste av bandmedlemmene er med i diverse death metal band. Det er veldig «Panzer Division Marduk»-ish men med mye renere og klarere produksjon. Tempoet er det samme da. Ser for meg at en konsert med Scour hadde vært heftig. Noe kort kanskje siden de er ferdig med hele backkatalogen sin på under halvtima. Mens «Grey» klokket inn på ikke overraskende 13:49, er «Red» litt lengre. 15: 46 for å være pinlig nøyaktig, og det kan man jo være hvis man vil. Seks låter på litt over et kvarter kan for mange likevel være lite musikk, men her har vi et band som spiller skjorta av både far din, bror din og mor di, og ikke nødvendigvis i den rekkefølgen.

Etter at jeg skrev denne anmeldelsen, sjekket jeg ut bandets konsert fra Hellfest 2017 på Youtube hvor de spiller de fleste av låtene fra begge EP-ene i tillegg til en herlig cover av Bathorys «Massacre» og en enda herligere cover av Panteras «Strength Beyond Strength». Var som jeg trodde en ganske heftig greie, men også mye bedre enn jeg fryktet. Sjekk ut konserten selv på https://www.youtube.com/watch?v=LmtuRx6GL-4. Og sjekk gjerne ut både «Grey» og «Red» også. Kan hende du blir fan du også.
7.5/10