8. For No Master
9. Declaring New Law (Secret Hell)
10. From the Hand of Kings
11. The Fall of Idols

Morbid Angel

Morbid Angel "Kingdoms Disdained"

Omtale - 29.11.2017 - Skrevet av: Wynocha Ja, da er den endelig her da. Den nye Morbid Angel skiva. Og dette er gull fra start til mål. Snakk om å finne igjen gullformen. Petter Northug kan og bør lære av dette. Trey Azagthoth har kvittet seg med hele det gamle bandet og fått med seg Steve Tucker igjen på bass og vokal i tillegg til en noe mer ukjent herremann med navn Scott Fuller på trommer. Begge gjør sakene sine så til de grader bra at savnet etter Pete Sandoval og David Vincent er ikke-eksisterende. Eneste savnet som dukker opp her nå, er de gode gamle platene til bandet. «Back in form» er det noe som heter og det er vel ingen tvil om at det er den mest passende beskrivelsen på Morbid Angel i dag. Allerede etter en gjennomhøring forstår du at dette er Morbid Angel slik vi vil at Morbid Angel skal være. Det er temposkift ad mass, store tempovariasjoner, masse groove, brutalitet, herlige soloer, en tvers igjennom glimrende brutal vokal og alt er ekte og ikke trigget i hjel. Det er headbangervennlig til tusen men langt fra vennlig mot nakken din skulle du finne på å headbange deg gjennom skiva. 11 låter, alle topp notch og selv om alt er «Morbid Angel», er de varierte og etter hvert greie å skille fra hverandre.

«Kingdoms Disdained» kan ikke få nok skryt. Senor Azagthoth spiller på sitt absolutt beste i tillegg til at Tucker er konge på vokalen og Fuller spiller bedre enn hva Sandoval gjorde på sitt beste. I alle fall nesten. Produksjonen er massiv og helt fortjent. Ingen kan dette bedre enn Erik Rutan når det kommer til denne typen brutal death metal og ingen kan å komponere death metal av denne brutale varianten bedre enn Trey Azagthoth.

Liker du de gode gamle skivene til Morbid Angel, da går denne rett hjem. Rent gull for alle Morbid Angel fans og fans av god oldschool death metal med kvalitet. Skulle du derimot være fan av bandet forrige skiva, den gyselige «Illud Divinum Insanus» og synes det er det beste Morbid Angel har laget, da er du uansett på feil planet. På tide å finne tilbake til romskipet og dra heim igjen mens vi andre dødelige og udødelige med god smak koser oss dugg i hjel med «Kingdoms Disdained». Tipper mange naboer rundt omkring på planeten vil lure på hva dette er for noe bråk fra fredag av. Spilles høyt venner. Det er da Morbid Angel er på sitt aller beste.

Mitt eneste problem nå er å klare å legge bort denne slik at neste skive i promobunken får en sjanse.
9.5/10