9. Confound Games
10. Ripping You Off Blind
11. Satan's Vengeance
12. Holiday in Cambodia (Dead Kennedys cover)

Destruction

Destruction "Thrash Anthems II"

Omtale - 16.11.2017 - Skrevet av: Wynocha Da den første “Thrash Anthems” skiva kom ut i 2007 husker jeg at jeg rynket litt på nesen. Jeg hadde nettopp sett dem live ett par ganger og dette låt likt som de spilte live akkurat på den tiden. Mye gitarrunking og veldig like riff på de fleste låtene. Jeg er megafan av de gamle Destruction skivene. Spesielt «Infernal Overkill» og «Eternal Devastation» står som to bautaer i platesamlingen min sammen med EP-ene «Mad Butcher» og «Sentence of Death». Jeg husker jeg tenkte at en nyinnspilling av disse låtene nesten var som blasfemi å regne for en som rådigger soundet bandet hadde i begynnelsen. Men etter hvert som årene har gått har jeg da blitt vant til nyinnspillingen og koser meg hver gang jeg spiller «Thrash Anthems». Nå er «Thrash Anthems II» ute og siden jeg nå har lært meg dette nye Destruction, var det veldig enkelt å falle inn i kosemodus med en gang denne kom i hus. Her kommer litt plusser og minuser: Siden dette ikke er førstevalgene for en «Best of» skive, er låtutvalget mer variert og kanskje ikke de låtene man hører mest på. Dette er faktisk med på å gjøre skiva enda mer attraktiv. De fleste låtene låter friske og er muligens vel så hørbare som originalene, men nyinnspillingen av «The Ritual» blir bare helt feil. Denne kunne de med hell spart seg for.

«Holiday in Cambodia» har de slengt med som bonusspor. Dette er ei kultlåt fra Dead Kennedys og har nada – ingenting – fuckings nothing på en «Thrash Anthems» skive fra Destruction å gjøre. Hva med å ha tatt med «Thrash Attack» fra «Infernal Overkill» eller «Upcoming Devastation» fra «Eternal Devastation» isteden? Det er nå de eneste låtene fra disse to skivene som ikke er nyinnspilt og gitt ut på «Thrash Anthems» skivene.

«Frontbeast derimot er det kult at de har tatt med. Dette er den eneste låta fra bandets demo «Bestial Invasion of Hell» fra 1984 som aldri kom med på album.

Nyinnspillingen av «Black Death» er ikke så fryktelig ulik originalen, men det er fortsatt en av undertegnedes store Destruction favorittlåter og jeg er ikke så veldig lei meg over at de ikke har «ødelagt» denne med ny sound og nye riff.

Det er dessverre en del bråe avslutninger på låtene. Ting blir bare avsluttet der og da uten så mye mål og mening. Det kunne og burde bandet jobbet litt mer for det høres veldig uferdig ut og like planlagt ut.

Alt i alt er toer’n bedre enn ener’n denne gangen. Mer gjennomtenkt og det virker som om bandet har brukt litt mer tid på låtene og ikke minst produksjonen. Skal du bare gå til anskaffelse av en av disse skivene, ville jeg nok gått for toer’n.
8/10