6. White Moth
7. Herald of Lies
8. Buried in the Sea
9. Horizon

Skaarv

Skaarv "Skaarv"

Omtale - 10.10.2017 - Skrevet av: Asgeir Vel, dette er ikke første gang jeg har hørt Skaarv. Deres første utgivelse «Seed of Justice» fra 2015 sitter fremdeles en plass i bakhodet -og nå viser de at man kan vise til forbedring på sett og vis også, så dette kan man like. Det er ikke kjempe vitenskaplig akkurat når man sier at musikk nå til dags ikke (eller ihvertfall sjelden) bringer noe «nytt» med seg. Dette gjør ikke Skaarv heller, men de fremfører og viser ihvertfall frem ett produkt som er testet av fagfolk.

Det er rimelig å påstå at lyden er mye bedre enn forrige utgivelse «Seed of Justice» og det funker bedre mellom instrumentene. Det er nesten så man skulle tro det er øvd i de seneste nattetimer nede på Mørekysten.

Åpningen «Prey» gir kanskje en litt mer Candlemass blandet med Black Sabbath følelse til å begynne med, men ikke la deg lure. Det er her snakk om ett minutt før man kjenner groove og det som tydeligvis kalles 'northern sludge'. Det er rimelig å tro at mange vil kjenne igjen mange andre store band i musikken her -da det er veldig åpen og karismatisk metal det er snakk om. Det trekker på mange måter ørene til seg, og man blir faktisk ganske så fornøyd når det går over anlegget.

Eneste som man sliter med er såklart at musikk i denne sjangeren ofte blir litt for platt og tørr. Det bærer på mange måter lite av overaskelser.

Bra skive for all del, men saltet til popkornet mangler. Jeg gleder meg fremdeles over å høre at bandet øker i intensitet -og håper dette slår hardt når jeg får sett gjengen på en scene før eller siden.
7/10