7. Kogt I Blod
8. Gravrust
9. Dødsfald
10. Det Gør Kun Ondt Til Du Dør

Undergang

Undergang "Døden Læger Alle Sår"

Omtale - 31.05.2015 - Skrevet av: Asgeir Den 10.juli bør du holde kort og paypal klar for transaksjon. Undergang har klart å skure igjennom med ett album som er råttent fra innsiden og ut -og da mener jeg lydmessig, musikkmessig og hele pakken. Liker du råtten dødsmetall så har du truffet spikeren her. Den danske trioen har eksistert siden 2008 og har utgitt to album, "Inhentet Af Døden"(2010) og "Til Døden Os Skiller" (2012). Jeg ble faktisk overasket av den dødelige og den kraftige innvirkningen albumet hadde på meg og humøret. Det er faktisk på høyde med å overgå tidlige klassikerne til Carcass og Autopsy, så her er det null tull.

Tittelsporet "Døden Læger Alle Sår" legger på mange måter lista for hva man burde forvente utover plata. Det er grovt, hardt og likevel fengende. "Jomfrublodbad" har en likedan utforming. Massakeren forsetter på lik måte og man får vel etterhvert smaken av de primitive og nekro trommene som herr Dødshjælp leverer. Når jeg første gang leste "Kronisk Betændelse I Tarmerne" så måtte det såklart komme en liten latterkule, men det skal sies at låta er farlig fengende. Av låter som jeg så helt klart vil anbefale en potensiell lytter så ligger ihvertfall tittelsporet "Døden Læger Alle Sår" og "Kogt I Blod" nokså høyt.

Jeg får på mange måter aldri følelsen av å miste fokus iløpet av plata. Det er på mange måter bare kritisk tungt mentalt og fysisk -men på en sinnsyk og råtten måte. Man skal ikke se bort ifra at det vil tilfredstille en doomfan også her -da det er så blytungt og jævlig at de kanter over imellom sjangrene.
9.5/10