7. My Demise 4:03
8. Inversion 3:50
9. Rapture Of Revocation 3:49
10. Beginning Of Sorrow 4:32

Suffocation

Suffocation "Pinnacle Of Bedlam"

Omtale - 04.04.2013 - Skrevet av: Jan-Olav Brutalt, Hurtig og hæli. Soffocation fra USA kom med nytt album i februar. Siden vi må helt til bake til 2009 for å finne forrige skive ”Blood Oath” har nesten Suffocation gått i glemme boka. Men da mine ører fikk nyss i at det var et nytt album på vei, ble en gammel flamme tent. Suffocation er kjent for hurtige riff og sykelig trommespilling, plata jeg skal snakke om her har mye av disse elementene. Fra første sekund blåses ørevoks gjennom hodet, ” Cycles Of Suffering” byr på et jævla kjør fra alle instrumenter. Blast beats og plekter filing blandet med humane takter og gitar spill får første inntrykket til å bli skyhøyt.

Plata blir ikke noe verre utover, ”Sullen Days” har den gode gamle sjarmen over seg. En knakende god death metal plate skal inneholde mye tempovariasjon etter min smak. Det er greit med beats over 280 bpm, men ikke hele tiden fella som mange går i.

Suffocation beviser akkurat det her på denne plata, og jeg tror nok det er det som fanger oppmerksomheten til de fleste når de hører ”Pinnacle Of Bedlam”. Vokalist Frank Mullen viser nokk en gang at han behersker dette med glans. Selve produksjonen er litt bedre enn forrige album, lyden virker ikke så alt for skrudd. Gitarene har en helt fantastisk solo sound som bare er en nytelse å høre på.

Nei, dette likte jeg godt. Anbefales på det sterkeste. Tittelsporet ”Pinnacle Of Bedlam” river meg i filler som det meste på plata, men den er en klasse for seg selv. Suffocation blir ikke glemt igjen med det første. Løp og kjøp.

Trollhammer

9/10