Godeater Records (2012)

1.Faustian Resolve 2.Scavenger of a Dead World 3.Gods of the Flesh 4.Rise Black God 5.Death Awaits 6.Contagion (The Disease)
7.Lord and Master 8.Nithon Undertow 9.Ratbag (ABSCESS cover)10.Babalon and the Beast Conjoined

Chton

Chton "The Devil Builds"

Omtale - 16.11.2012 - Skrevet av: Jan-Olav Ja, da var det her det etterlengtede albumet til Chton. Åtte år er gått siden forrige album og utallige utskiftninger av bandmedlemmer viser de her en meget stabil gjeng som vet å lage god Death metal. Hard rock orkesteret Chton slapp nylig albumet The Devil Builds. Death metal gutta fra Trondheim serverer oss et aggressivt og brutalt album som får et ekte metal hjerte til å lyse av ekstase. Plata starter med en kort intro før det braker løst for fullt, og jeg blir så fornøyd med at et band fra selveste ”barte byen” kan måle seg med gutta i den høye klasse. Jeg kjeder meg ikke et sekund igjennom hele skiva. Blast beats, yber coole gitarer og bass fyller hjernebarken med Death metal sjangeren slik som Death metal skal lyde.

Mange band er litt for ivrige til å slippe album raskest mulig, men her virker det som at gutta virkelig har tatt seg tid til det de har produsert. Vokalen risser inn budskapet helt inn til beinet, brutal, voldsom og ikke minst ekte. Det er ikke mange i dag som kan growle med en slik kraft som man hører kommer fra mage og tarm. Jeg bøyer meg i støvet. Det er noe små rusk her og der, lyden kunne blitt enda bedre med litt fin justeringer, men jeg er meget pirkete når dette skrives.

Plata har en energi som får meg til å ville ha mer, jeg kunne ha sittet og skrevet i flere timer, men dette må bare oppleves. Løp og kjøp!

Passer best til øl og gullbrød.

Jan-Olav