- The Gift of Guilt
- Pain Is A Master
- Born In Winter
- The Fall

Gojira

Gojira "L'Enfant Sauvage"

Omtale - 27.06.2012 - Skrevet av: haavard Det var egentlig ganske ventet at Gojira omsider skulle få ut mere av potensialet sitt med "L'Enfant Sauvage", da de har vært godt på vei tidligere, men manglet den lille ekstra toppingen på bløtkaka. Men nå er den på plass, og dermed kan vi bare gratulere bandet med å stable seg inn i eliten av metalband.
Den forrige plata "The Way of All Flesh" var absolutt verdt pengene, men der hørtes det litt uferdig ut i kantene. Mens på denne så ryker det allerede fra start av, og iløpet av første halvdel av plata er sjelen mer eller mindre solgt. Det er så presist og velsmurt i maskineriet hos Gojira, at selv om ikke alle låtene er like jevne, så holder det mål og enda litt til. Og noe av det beste er at etter lengre tids diskusjon i flere media om verdien av album i forhold til enkeltlåter og singler, ja, da tror jeg "L'Enfant Sauvage" er ei plate som blir bedre når du hører den i sin helhet.

Det aller, aller beste får du servert på "The Gift of Guilt", men også "The Axe" og "Liquid Fire" er høydepunkter på plata. Når gjennomgangen av plata er udelt positiv, så er det kanskje også bra å kunne melde at jeg enda hører potensiale for utvikling her, for jeg tror enda bandet har et lite gir til, hvor det både kan eksperimenteres med mere episke passasjer og litt mere instrumental briljering. Så 2012 er neppe enden for utviklingen av den progressive metalen, men jeg håper det blir Gojira som viderefører den videre, og at vi ikke får hundrevis av band som prøver å gjøre denne plata på nytt igjen.

8.5/10