9. Tokyo
10. March of the Dwarf
11. Fame and Fortune
12. Things I Never Needed

At Vance

At Vance "Facing Your Enemy"

Omtale - 16.04.2012 - Skrevet av: Asgeir At Vance har holdt på i snart femten år, og stammer fra Mainz i Tyskland. Med lyriske tema som beskrevet på Encyclopaedia Metallum «Fantasy, Life, Medieval Themes» så forklarer det mer en nok til å plassere bandet i sjanger osv... For ikke mange dagene siden så verserte det ett kart over hvor metal band holder til her i verden. Skandinavia og de nordlige traktene av Europa ledet vistnok (Merk. jeg vet jo ikke hvor hardt man kan stole på kartet). Tanken slo meg plutselig hvor morsomt det må ha vært med noe lignende kart over sjangere. Tenk det hvor rødt tyskland ville vært under power -og heavy metal genren på noe slikt?

At Vance har holdt på siden 1998 og gitt ut hele ni album iløpet av denne perioden. Det er ikke dermed sagt at det går igjennom nåløyet mitt. Jeg har nemlig aldri hatt sansen for noe særlig av akkurat den «neoclassical / power metal» sjangeren -som helt klart har ødelagt mer enn å faktisk bygd opp noe som helst iløpet av de siste 10 årene. For meg og mitt så holdt det lenge med Helloween sin era -samt det var gøy med Ayreon når «The Human Equation» kom. Dette er jo kanskje ikke beste navnene å dra inn i sammenhengen, men det er det som har representert noe for meg og mitt.

At Vance og nyskiva inneholder jo forsåvidt en god mengde med spor som er bra spilt -gitarene hyler -og vokalen er så klassisk tysk power metal at det lukter tå. Til og med balladene er med.

Konklusjon : Greit album. Helt greit. Men absolutt ikke noe NASA-prosjekt. Det blir som snø i desember. Uansett så slippes den 27.April! Kjør på!
5.5/10