05. Avant-Garde Underground
06. Everlasting Opposition
07. Only the Dead Will See the End of War
08. Misanthropy

Pandemonium

Pandemonium "Misanthropy"

Omtale - 06.04.2012 - Skrevet av: Asgeir Polsk black og death metal er det mye av – mye råttent, men også noe som er jævlig bra naturlig nok. Sliksom Pandemonium. Skiva «Misanthropy» er noe av det bedre jeg har hørt på lang tid innen akkurat denne sjangeren. Bandet kaller stilen sin satanisk dark metal -men foretrekker å holde meg på matta og kalle det en bra blanding av death og black metal. Skiva kickstarter med «The Black Forest» på nesten fem minutter. Det er regelrett rått og med en vokalist som virkelig tramper på jernet. Selve skiva har fantastisk lyd i forhold til mange andre utgivelser på Pagan Records. Jeg setter oppriktig pris på at jeg ble sjenket dette albumet -for dette var rått! «God Delusion» gjør ikke saken noe verre, og jeg ble vel mer eller mindre solgt etter allerede disse to sporene.

Når du føler at det har kommet til ett punkt hvor man er fornøyd så starter selvfølgelig «Necro Judas» med en intro som høres ut som grisen som blir slakta i matfatet til nissen. På forhånd her så trodde jeg klimakset til Pandemonium var nådd, men ifølge ett par gjennomlyttinger så steg faktisk det meste jevnt og trutt hele veien -isår på låta «Stones Are Eternal» som blander inn en frøken på sang. Noe som faktisk løfta låta opp på en trygg 9-poenger!

Gitarene og trommene gjør seg godt -samt denne kaos vokalen som stadig gjør meg kåt på mer! Her og nå føler man seg villig til å høre all verdens polsk musikk. Dette var løftet Polsk death og black metal trengte! Konklusjonen er ihvertfall at dette er det beste jeg har hørt på lang tid -og skal handles inn til samlinga!
9/10