- ??
- In Hermetic
- Deathmonger
- Pandemia

Apeiron Restraint

Apeiron Restraint "Apeiron Restraint" (EP)

Omtale - 29.06.2011 - Skrevet av: haavard Dette er trønderne som har tatt skeia og gravd dypt i grauten. Kudos for det, for med riktig innstilling og knallhard jobbing så kommer man langt. Så ambisjonsnivået ser ut til å ligge høyt, og det har de også ganske rett i å gjøre, da dette fort kan bli ett spennende band å følge fremover.
Denne fire-spors debut EPn viser ett band som tralter rundt i den progressive metal-sjangeren, og til tross for det klarer å få komposisjonene sine forholdsvis korte og presise, og det liker jeg. Ikke noe utagerende instrumental-masturbasjon som trekker ut låtene, og i alt ganske kompakte saker. Det instrumentale får de til godt, og det eneste småplukket jeg har er at det hender de står litt fast på noen powerriff som ødelegger litt helheten. For det er dynamikken som er bandets beste kort, og der er det tidvis veldig bra.
Vokalen skal også få ett pluss, for selv om den er mikset litt bak i lyden så kommer den godt ut av det, da den skiller seg litt ut. Nesten som om en Blaze Bayley i form svelger Messiah fra Candlemass i ett jafs. For ett band som Apeiron Restraint så fungerer det, da det gjør også prog-metalen litt spennende, da jeg har fått nok av halvemo kastratvokalister for ei stund.

Sjekk ut dette bandet, de turnerer rundt i landet nå i hele sommer, og selv om det kan være for tidlig å ta frem storslegga om dem, så tror jeg de kan få det bra til på en debutplate når tiden er inne for det. En liten duppeditt jeg savner på denne EPn da, er tittel på førstelåta. Det kunne de jo alltids ha slengt på coveret noe sted.
7/10