1. Warcry
2. Wake Up Screaming
3. Trailblazer
4. Absolution Thru Vengeance

Anger Cell

Anger Cell "Haven For The Forsaken" (EP)

Omtale - 28.12.2010 - Skrevet av: Asgeir Vel, for å si det på en mild måte så er resthaugen mot slutten av året ganske så laber når det gjelder gode inntrykk. Promopakker som ankommer i blå cd sleeves og generelt ser ganske så daff ut er vel ikke akkurat noe særskilt å glede seg til – men det har de siste dagene vist seg å bli litt mot sin hensikt å «tro det verste». Anger Cell er dritfett!
Anger Cell er nok ikke gamle bandet, men det er tydelig at de vil satse. Bare en titt på studioet Rockstar Productions gir ett lite hint om at de er villig til å bruke spenn, svette og blod for å bli hørt. Første utgivelsen til gjengen i Anger Cell var singelen «Once With Hate» som ble innspilt i samme studio som denne ep'n «Haven For The Forsaken».

Bandet ble jo grunnlagt i 2007, så gjengen har absolutt gjort ett par gode og fornuftige trekk iløpet av sin korte karriere. Den eneste som står med registrerte band på Metal Archives er Wesleyer som tilsynelatende har vært innom Pain Confessor, A.R.G. og Lycanthrophy. Resten av bandet har vel fått sin erfaring fra sofa og øvingslokale og det sier litt om satsing og viljestyrke fra medlemmene.

Førstelåta «Warcry» er litt thrasha death metal og det holder samme grep om gitarene hele veien igjennom. Det virker som bandet skulle hatt seg ett helt album for å dekke mine behov, for dette var råfett! Vinner på ep'n er vel låta «Absolution Thru Vengeance» som helt klart er best. Å se disse låtene samlet på en scene burde vært mulig for jeg regner med at før eller siden så blir de plukket opp til ett eller annet plateselskap. Det er ihvertfall på høy tid!

Ep'n anskaffes for 10€ via bandets mailadresse contact@angercell.com
8/10