- Ascending Malice
- Soul Oppressor
- Death In Solitude
- Lust For Torture

No Dawn

No Dawn "Drain to Revive"

Omtale - 20.12.2010 - Skrevet av: haavard Jeg forutså lenge før Wacken Metal Battle ifjor at No Dawn skulle gå av med seieren, da bandet fra nord-trøndelag har ligget og badet i solskinnet i mange år nå, hvor det egentlig har vært ett mirakel at de ikke har blitt plukket opp av noe selskap. Og heller ikke etter Wacken Metal Battle har det gått den veien, men ihvertfall så har ikke bandet ligget på latsiden, og har her sin nye selvfinansierte MCD på beina.
Først og fremst skal jeg gi dem ros for ett virkelig fett coverarbeide fra Laura Sava. Det var ihvertfall det første som slo meg, at innpakningen er det lite feil med. Musikken er det heller ikke mye feil med, men de sliter litt med å få frem essensen i låtene sine, der det ramler avgårde i ett ganske kjapt tempo, og hvor dødsmetallen er stilsikker nok, men mangler ett par ingredienser som skiller den ut fra resten av verden.
Låta "Soul Oppressor" er forsåvidt intens nok, og det er også den eneste som jeg synes gnistrer nok på denne EPn til å være over gjennomsnittet.

Bandet har evnene, innad i konstellasjonen er det absolutt ingenting galt med det tekniske og fremføringen. Produksjonen er noe ullen kanskje, når jeg først tok for meg denne så minte det meg litt om Immolation-syndromet, der de alltid har blitt kraftig svekket av ullen lyd på ellers veldig bra album, men det setter seg litt etter noen runder, for da tenker jeg ihvertfall ikke så mye på det i No Dawns tilfelle.

Men som status så må jeg vel oppsummere med at No Dawn enda må få frem de virkelig bra elementene i låtene sine, hvis ikke så blir det litt for mye av det som havner i suppa som hundrevis av andre dødsmetall band står og stamper i. Og jeg vet at bandet har det inne, så jeg venter enda ¨på at bandet skal klemme til på ett debutalbum. Kanskje er det faktisk det som skal til for å få den siste gnisten i maskineriet ?

6.5/10