7.Invented Visions Of Eternal Salvation
8.Ravner Beiter I Banesår
9.Throne Of Illusion
10.A Crimson Line

Sulphur

Sulphur "Thorns In Existence"

Omtale - 29.10.2009 - Skrevet av: Asgeir Sulphur stiller i en klasse for seg selv. Det er sjelden jeg hører denne typen svartmetall i disse dager, som både virker nyskapende -samtidig som den trekker frem klassisk black og death metal riffing fra både 80-tallet, 90-tallet og nyere tid. Mest markant for min egen del blir små Arcturus lignende partier som jeg forelska meg grovt i fra midtveis i 90´s en plass. Bandet har tidligere utgitt ett par demos og en fullengder ved navn Cursed Madness (Osmose 2007) ,før altså Thorns In Existence (Karisma Records/Dark Essence 2009) blir presentert nå i november.Eneste som savnes her og nå,er kanskje litt mer info rundt bandet og musikken på nett.

Bandet har skikkelig bra lyd med seg på nyskiva, og må absolutt påpeke at de har gjort seg flid med verket. Som tidligere nevnt så er det mye inspirasjon hentet fra andre band -og det er i tilfellet her bare kult, pga at det ikke er en eneste antydning til plagiater eller lignende gjennom hele skiva. Samtlige låter på skiva har gode elementer underveis, men har også en antydning til å bli litt standard på noen punkter selv om det ikke gjør verdens undergang. Skiva i sin helhet er noe jeg kunne tenkt meg å sett i livesammenheng på scene med mye lys og effekt på selve performance-biten. Håper for all del at bandet ser litt på denne biten frem til jeg faktisk får med meg en konsert med dem.

Sulphur er et band som nylig har vært på mini-turné med The Sickening som også har album release denne høsten. Om jeg ikke tar totalt feil så har de spilt sammen i Kristiansund, Trondheim og Bergen. Har ikke hørt nyskiva til The Sickening, så foreløpig er jeg usikker på hvordan den høres ut, så vi får anbefale Sulphur i pose og sekk intil vidre! Inntil vidre så er det muligheter for å se bandet på Dark Essence Festival i Bergen 6.november.
7.5/10