09. Hot & Filthy
10. Boys From Nowhere
11. Everybody Loves A Chubby Dude
12. What Is Rock?!

Turboneger

Turboneger "Retox"

Omtale - 31.07.2007 - Skrevet av: Marius Så var det nok engang tid for Turboneger, da. Det begynner å bli en stund siden 'Ass Cobra' gikk sin seiersgang rundt i den overraskende store fanbasens stereo-anlegg, og etter et mer eller mindre suksessfylt og relativt pompøst comeback virker det som skandalemakerne vil tilbake til den gode gamle stilen. Dessverre får ikke det merkbare følger for annet enn produksjonen. Det er et særdeles ujevnt Turboneger som spiller fra seg på 'Retox'. Det er åpenbart at de vil distansere seg fra forgjengeren 'Party Animals', men jeg vet ikke helt om dette er veien å gå. Produksjonen er som nevnt ganske så skitten, men låtene er overraskende uskitne ut i forhold. De viser tendenser på låta 'Welcome To The Garbage Dump', men ellers går det ganske pyntelig for seg. Coverarten er også upåklagelig stygg, og bidro til at jeg forventet meg noe litt røffere, men det holder nok ikke å skru ned pelsfaktoren og lydkvaliteten. Da energien og røffheten er fraværene, blir de på denne skiva kjapt et band som er særdeles avhengig de gode melodiene. Dessverre går det ofte alt for lenge mellom dem, og da er det lett å kjede seg. De har dog absolutt sine øyeblikk, og tekstene er som alltid relativt fornøyelige. De burde nok heller konsentrere seg om stadiumrocken eller det virkelig skitne, for denne miksturen fikk ikke frem Turbonegers potensial. Alt i alt et helt middelmådig album som sikkert fungerer greit for fansen, men for et band som dette bør alt sitte som støpt om det skal krypes godt opp på karakterskalaen. 4/10