7. Civilize the Universe 04:43
8. Here For You 04:38
9. Countdown's Begun 04:54
10. Trap Door 04:04

Ozzy Osbourne

Ozzy Osbourne "Black Rain"

Omtale - 08.06.2007 - Skrevet av: haavard Det har gått ei stund siden Ozzy sist var aktiv med et nytt studioalbum, men alt mediekjøret om hans person, en viss såpeopera, gud vet hvor mangeDVD'r, samlealbum og singler som er sluppet, så får man da aldri helt fred for mannen uansett. Men på en 27 år lang solokarriere har vi ikke kommet lengreenn til album nummer ni fra gode gamle Ozzy, men så har vi ventet i seks år på det og da.

Og kanskje må jeg medgi at forventningene til albumet ikke har vært de helt store. Jeg har samlet iherdig på Ozzy i en periode i mitt liv, og jeg har mistet tellingenover hva jeg egenlig har av alt det som ble gitt ut. Men albumene har alltid vært det viktige, med to milepæler, spør du meg, i debuten "Blizzard of Ozz" (1980) og denfantastiske "No More Tears" (1992). I de senere årene har vel interessen dabbet av noe, og selv om plater som "Ozzmosis" og "Down to Earth" er godkjente, så hardet lenge vært tegn på at karrieren aldri helt ville bli den samme, og det bekrefter nok "Black Rain" også, som enda et album som faller litt for langt ned på skalaentil å være helt fornøyd.

Låtmessig er det veldig typisk Ozzy man får på bordet, og problemet er kanskje hovedsakelig at låtene langt ifra er gode låter. Over halvparten av plata virker mere somfyllmateriale for å bare få ut et nytt album, og det er lite som står seg som låter som engang kan innfinne seg på et nytt "best of" album, for det er ikke mye futt i det besteher heller. Tittelkuttet er den første låta som faktisk er kurrant, og sammen med de to balledesporene "Lay Your World On Me" og "Here For You" så er det egentlig oppsummert det minneverdige over albumet. Og hva "I Don't Wanna Stop" gjør som første singel herifra er ei gåte, for det er simpelthen det mest udugelige sporet avdem alle.

Men nå skal jeg ikke si at plata er miserabel, men man stiller med forventninger når man har gjort så mye bra før, men her er det litt for svake låter, litt for anonymutførelse av alle mann og egentlig et helt jevnt album som trolig vil bli forholdsvis raskt glemt av de fleste, og står alene som det svakeste Ozzy har gjort i sinkarriere.
5.5/10