8. À Tout Le Monde (set Me Free)
9. Amerikhastan
10. You're Dead
11. Burnt Ice

Megadeth

Megadeth "United Abominations"

Omtale - 08.06.2007 - Skrevet av: haavard Nå lar jeg meg faktisk imponere av det Megadeth begynner å levere utover karrieren. For alle spådde vel dette bandets dødfor mange år siden, når de begynte med skrot som "Risk" og "Cryptic Writings". Ikke at de er helt ubrukelige album, men de kommerganske nære når man tenker på den diskografien bandet har forut. Men "United Abominations" begynner egentlig der "The System Has Failed" slutter. For forgjengeren var problemet at jeg gikk veldigfort lei, med "United Abominations" har jeg hørt meg til at dette faktisk er et jevnt og bra album, og ja, enda bedre enn forgjengeren, det erdet liten tvil om.[/b]

Sånn rent promomessig så påstår jo bandet at dette er tilbake til de gamlere platene, men du trenger ikke la deg bli lurt av det sånn helt utenvidere. Det er absolutt noen riff her og der som vitner om bandets tre første plater, men det er mere melodisk og heavy metal enn det er reinspikka thrash for å si det sånn. Det nærmeste jeg kommer sammenligninger fra bandets tidligere karriere er som en blanding av "Countdown to Extinction"og "Youthanasia", for det er mye veldig bra melodilinjer ute og går her, samtidig som at det høres til og med ut som at bandet er rent inspirerte tilå skrive jevnt over veldig gode låter som står fint til Dave Mustaine's vokal også.
Kudos skal også gitarist Glen Drover (ex-King Diamond f.eks) ha for å utføre jobben på en slik måte at jeg ikke engang får meg til å savne MartyFriedman, og det sier sitt!

Låtene er jevnt over sterke, selv om mange kanskje trenger noen runder før de sitter som de skal. Men tittelkuttet og "Gears of War" er kanskje dealler fremste. Ellers gir jeg stryk for at de har dratt frem "A Tout Le Monde" en gang til! Den var jo på "Youthanasia" albumet, så hva de skal ha denmed her for skjønner jeg enkelt og greit ikke, for den har ikke blitt bedre siden sist, og Lacuna Coil vokalist Cristina Scabbia sin vokalprestasjon påden er ikke av det beste hun har gjort. Det var ei klassisk låt, men er ikke nødvendig å lefle mere med den enn nødvendig.

Ellers er det ingenting å utsette på "United Abominations". Jeg liker den mistenkelig godt til ikke å være verdens største Megadeth fan!
7.5/10