3. Mahapaatra
4. --
5. Kiss of the Blowfly
6. --

Sjodogg

Sjodogg "Demo anno 2006"

Omtale - 21.03.2007 - Skrevet av: Robert Demo anno 2006 er Sjodoggs tredje og godt mulig siste demoutgivelse før et eventuelt plateslipp. Som vanlig er jeg begeistret for hva som kommer fra dette bandet. De har svøpt innom det meste fra black, death og doom, med et distinkt særpreg og en underliggende melankoli. Fra forrige gang er det atter litt finpuss på produksjonen, men stilen er den samme – hypnotiserende, hardtslående ekstremmetall av den kjølige sorten. Vokalen blir et knallhardt bindeledd i låtene der den brøles ut i mest passende format. Det veksles mellom growling, klassisk black-vokal og direkte brøling, og det har en ekstremt stor effekt på musikken. Musikken bygges ofte over en ren blastbeat-takt med et repeterende dog uvanlig riff over. Det er også noe uhyre gjennomarbeidet med musikken til Sjodogg, i krysningen mellom det veldig komplekse og påfallende i låtstrukturene er det en sterk følelse av alt stemmer på et merkelig vis.

Musikken er tungtfordøyelig, men det faktum at det har kommet en demo fra denne gjengen i året, samt at de oftest ikke har mer enn tre-fire låter, så er det veldig greit å forholde seg til. Ingen unntak fra regelen denne gang heller, og hovedstrukturen på skiva er bygd opp rundt tre lange låter, med en intro samt to korte akustiske låter i mellom. Perfekt lengde for min del, og bandet må gjerne dra låtene enda legere! Upåklagelig produksjon, mange artige tilnærminger hva det musikalske angår, solid og særpreget. Hva mer kan man forlange? Dette er bra saker. Kjøp!
7.5/10