8. Red Code
9. Amongs The Ruins
10. They Live!!!
11. The Book

Vader

Vader "Impressions in Blood"

Omtale - 28.09.2006 - Skrevet av: Vader har holdt på i en mannsalder og har gradvis bygget seg opp til å bli en av de største dødsmetalbanda. Nå er de ute med sitt nye album ”Impressions In Blood" og mye tyder på at bandet kommer til å klatre videre på karrierestigen. Nå skal ikke jeg skryte på meg noe voldsomt kjennskap til Vader, de skivene jeg har hørt har vært gode, men det lille ekstra har manglet i mine ører. Denne gangen må jeg innrømme at jeg lar meg rive med store deler av denne 37 minutter lange skiva. Hva som gjør det er det vanskelig å sette fingeren på, men en kombinasjon av fengende riff og brutalitet gjør at den treffer meg rimelig godt. Bandet låter innimellom som en blanding av Immolation og Morbid Angel (Peters vokal er rimelig lik Vincents vokal på ’Domination’) og det er mange fete gitarriff og fengende partier. Vader låter litt småthrasa til tider og det er selvfølgelig snop i mine ører.

Personlig synes jeg bandet er best når de er på sitt tyngste, det kjappe blir ofte litt standard. En av høydepunktene er ’Hellaluyah!!! (God Is Dead)’ ei skikkelig fengende låt. ’The Book’ må også nevnes, tung og fett som fanden. Resten av materialet er stort sett sterkt, og alle låtene innehar noen ekstra fete parti som gjør at skiva holder seg godt. Innimellom blandes det inn noen pompøse keybordparti som er med å friske opp lydbildet. Det, sammen med seige gitarparti, gjør underverker.

Fans av Vader har grunn til å være fornøyde denne gangen også, og jeg skal ikke se bort i fra at nye fans kommer til (som meg f.eks.).
7.5/10