The Reincarnation of Benjamin Breeg
For The Greater Good of God
Lord Of Light
The Legacy

Iron Maiden

Iron Maiden "A Matter of Life And Death"

Omtale - 02.09.2006 - Skrevet av: Iron Maiden er et slikt band en vokser opp med og som alle har hørt om. ”A Matter of Life and Death” er tredje slippet etter at den klassiske besetningen kom sammen igjen, pluss femte hjulet på vogna i tillegg selvfølgelig (Janick Gers). Etter en ok skive i Brave New World, så virket det som om fansen var ganske så misfornøyd med den forrige ”Dance of Death”, ei skive jeg ikke har hørt, litt også pga skivas dårlig rykte. Jeg må innrømme at ei ny Maiden-skive i disse dager var like spennende som en Eagles-reunion. Men jeg skal være den første til å svelge kameler. For ”A Matter of Life and Death” har blitt ei skive ingen fans kan mislike. Dette er skiva som burde kommet etter ”Seventh Son...”. Låtene låter friskere, mer episke, progressive og bedre enn på lenge. Refrengene er tilbake også. F.eks min favoritt ”Brighter Than a Thousand Sun” er noe av det bedre jeg har hørt av Maiden siden glansdagene (nå sier ikke det noe som helst for så vidt, for det som har kommet i mellom Sevent Son og BNW skal det ikke mye til å overgå, med noen unntak på Fear of the Dark), ja faktisk så er alle låtene i mine ører sterke og skiva låter derfor ekstra helhetlig.

Det eneste jeg kan trekke ned på hadde jeg vært en surpomp er at noe av det ”progressive” føles av og til litt påklistret, men jeg velger heller å konstatere at Iron Maiden har laget ei skive som overrasket meg stort i positiv retning, jeg bestilte meg endog ei Maiden-skjorte her om dagen i pur entusiasme. Sånn skal det være. Kjøp den du.
8.5/10