11. Hours of Darkness
12. Sleep When I'm Dead
13. Maleficarvm
14. Metal Black

Venom

Venom "Metal Black"

Omtale - 14.03.2006 - Skrevet av: haavard Det har tatt meg ett par uker å fordøye Venom's nye album, samt å oppveie det bra med det mindre bra, og se hva jeg kommer ut med.Resultatet er absolutt ikke verst det, "Metal Black" er totalt sett en positiv opplevelse, selv om det er enkeltlåter som skiller seg ut, og ser manbort ifra dem så er det vel ikke altfor mye annet å handle plata for.Men selv om "Metal Black" er en latterlig tittel så markerer det 25 år siden "Black Metal" kom ut, og er også første album fra Venom på fem år.Og det er nok også det albumet på lenge som er mest "back to the roots" for bandet, der hvor låtene altså sitter.Det hele åpner med "Antechrist", faktisk ei låt som får deg til å våkne og lure på om det ikke er ei låt fra de første platene, for dette høres unekteligfreskt ut! Knalltøft riff i bunn av låta, og Cronos sin vokal er akkurat så overdrevent jævlig som den bør være. Helt klart platas beste spor, hakket foranlåter som "Burn In Hell" og "Assassin".Men det tas to steg for langt ut her, totalt 14 låter er altfor mye når det gjelder Venom, og nesten oppi en times spilletid får deg til å klø deg i skallenover hvorfor det ikke har vært kuttet ned til passe lengde. Venoms musikk er intens og krevende, og med slike band så holder det med 30-40 minutter,da har jeg fått mitt, og det tror jeg faktisk de fleste andre også har på ett slikt album, samme hvor fan man skulle være. Og faktisk tror jeg plata har vært bedre også med den lengden, for de svakere sporene er forferdelig svake, der de mest minner om ett ordinært metalbandsom ikke helt finner seg selv, og hvor Cronos minner mest om en Rob Zombie soundalike. Det er ikke bra, men hadde man bare tatt ibruk litt sunn fornuftså hadde nok albumet virket også mere ferdig og helstøpt istedet for vinglete og noe usikkert der det ikke treffer innertier.

Likevel så kommer Venom i 2006 godt utav det, "Metal Black" har fått både noen tvungne turer i spilleren, og noen veldig frivillige, så humøret vil nok kanskjeavhenge av hvor mye denne kommer til å spilles fremover.
For den gamle Venom fansen så vil nok de garantert finne endel å både glede og grue seg over her.
7/10