- Fall of Man
- Transcendental Journey
- Attergangar
- Når Enden Er God

Cor Scorpii

Cor Scorpii "Attergangar" (Demo)

Omtale - 24.01.2006 - Skrevet av: haavard Det begynner vel å bli nok av alle bandene som spinnes frem utav Windir navnet, men her ramler det jommeninn ett til. Denne gang fra Gaute Refsnes, som var med i Windir fra 1184 plata. Han har med seg ett par andre medlemmerfra både Windir og Vreid, og fått frem dette bandet som vi ganske sikkert skal få høre mere til enn denne demoen fremover.

For det er ikke til å legge skjul på at Cor Scorpii kjenner sjangeren godt nok fra sine andre band til at det høres akkurat ut somforventet, og dermed nok også interessant for mange selskap. Og for all del, dette er en kvalitetsdemo, som jeg nok tror holderogså for bandet til å få seg en kontrakt med. Det er melodisk Black Metal som forventet, ispedd mye folketoner, litt fiolin, klarvokalog det som skal til for å gjøre det ganske så spiselig i de fleste kretser. Og når bandet har både rutine og kapasitetene inne så skaldet vanskelig gjøres å trå feil her. Det er kanskje litt betenkelig at endel av dette materialet ikke har funnet veien inn i Vreid, for detskal sies at ett par av låtene er bedre enn det de viste på forrige plate, men jeg håper Cor Scorpii også klarer å utvikle seg litt, slikat vi ikke befinner oss i en situasjon der både de og Vreid begynner å både dele medlemmer og musikkstil.

Ellers er det bare å ønske Cor Scorpii lykke til videre, dette er absolutt en demo som er bra nok til å hente hjem en kontrakt med,og da er vel alt der det skal være, også for fansen av sjangeren som kan besøke www.corscorpii.net for å handle seg en demo førdet er for seint!
--/10