5. Aggravation of Mind's Syndrome
6. Inside the Memories
7. Passion For Suicide
8. Cryptic Void

Sarkom

Sarkom "Aggravation of Mind"

Omtale - 19.01.2006 - Skrevet av: gnombob Norske Sarkom slapp i 2004 sin første demo, ved det enkle navnet Demo 2004, og denne demoen er en av de bedre jeg har stående i hyllen. Det var derfor en hyggelig stund da jeg fikk Aggravation of Mind i hende, for å gjøre denne omtalen. Ganske nøyaktig 2 år har gått siden demoen ble ferdig, og her er altså Sarkom’s første album, Aggravation of Mind. Rent produksjonsmessig er lydbildet på albumet mye renere enn på demoen, uten at noe av råskapen i musikken har blitt borte. Dessverre er vokalen mixet litt lenger ned på albumet, i kontrast til demoen. Hvorfor bandet har gjort dette vil jeg snart vite (forvent et intervju om ikke lenge). Trommene har og en liten mekanisk touch i seg som kanskje ikke fungerer optimalt. Savner en litt mer organisk vri på rytmeseksjonen. Ellers er det intet å utsette produksjonsmessig. Detaljrikdommen som låtene har fått tilført i forhold til demoen kommer tydelig frem i lydbildet og gjør det hele mye mer uforglemmelig enn demoen.

Bloodstains on the Horns og Passion for Suicide som var på Demo 2004 er også med på albumet, sammen med 6 nye spor. Førstnevnte låt, som også åpner albumet er det beste sporet, med sin sinnssyke rifforgie og ren råskap. Men det som overrasket meg mest var at nesten samtlige låter ligger hakk i hjel. Albumet er svært jevnt hele fjøla over. Skal jeg trekke frem et spor som utpeker seg på samme måte som Bloodstains on the Horns, så må det bli Inside the Memories, som er nesten en instrumental låt, men uggen stemning. Akkurat det albumet trenger for å ”bryte løs” litt fra Sarkom-formelen.

Dette albumet tørr jeg garantere kommer med på oppsummeringen for 2006 blant de fremste BM-albumene dette året. Lite å trekke på dette albumet, og Aggravation of Mind er et sikkert kjøp om du liker mørk og ond metall.
8.5/10