- Breaking Down the Borders
- Cry Soldier Cry
- Way of Life
- Mad For Crazy

UDO

UDO "Mission No X"

Omtale - 10.09.2005 - Skrevet av: haavard Siden UDO's dager i Accept var talte så har han omsider kommet opp i 10 soloalbum,og det er ganske imponerende. Ikke at alle albumene er like bra, men det har vært oppturerog nedturer i en relativt synkronisert annethvertalbum linje, noe som igjen slår til da forgjengeren"Thunderball" langt fra var noe å skrive hjem om. Udo poserende som James Bond på fronten varnesten usmaklig.Så dermed betyr det jo at ti-skivers jubileet er vellykket når "Mission No X" faktisk er ei habilplate. Høres ut som UDO har tatt seg selv i nakkeskinnet og skrevet endel låter som kunne hablitt til i sine gamle Accept dager. Ei låt som "Mean Streets", som jo også er en singel fra plata,er fantastisk bra, ei ekte trøkkende rockelåt som er en av UDO's beste låter noensinne viljeg påstå. Og når låter som den får det til å svinge så er det bra, og det meste av materialetpå "Mission No X" er godt skrevet og godt utført, bare ikke på klassikernivået."24/7" er ei god svingende låt, og merkverdig nok også en balladelignende "Eye of the Eagle"fungerer veldig godt, mens det mest orginale er det noe goth-preget han har tatt til seg på"Cry Soldier Cry", eller kanskje ikke goth-preg, men ett mye mere moderne uttrykk enn det UDO har vært kjent for uansett. Ellers er det mye stereotyp UDO her, han synger med den samme velklingende stemmen, harden samme spenstigheten i låtene og virker frist og opplagt i forhold til endel av sine andrealbum.

Dermed er nok det meste sagt, "Mission No X" er ett godt utført album, ingen klassiker selvom i hvert fall ei av låtene holder svært høyt nivå, og resten på ett godt nivå.
Det holder nok for de fleste i å finne verdien av å investere i denne plata.
7/10