- Pledge Yourself To You
- Striding Purposefully Backwards
- Morale
- Our Pain Is Their Power

Napalm Death

Napalm Death "The Code Is Red...Long Live The Code"

Omtale - 19.04.2005 - Skrevet av: haavard 15 låter Napalm Death har de siste årene vært minst 10 for mye på hvert album, ikke siden"Utopia Banished" og "Harmony Corruption" har de vært virkelig bra, og etter den helt ok "FearEmptiness Despair" som viste glimt av storhet, så har de vært ett ganske greit gjesp. Men platerhar de bidratt med, ohoi, nå er de oppe i 12 fullengdere siden 1987, imponerende det, menikke alt med like stor kvalitetsansamling.Men de er da alltids tilbake her, og selv om de slapp den forrige coverplata "Leaders Not Followers Part 2"på Century Media ifjor så er nok denne mye mere forventet av presse og fans, som ett litt mere ektecomeback og satsningsområde for både band og label. Ren entusiasme tror jeg fra begge parter, noe somimellom her kan høres hvor det ruller noen godbiter ut. For eksempel har tittelsporet ett glimrende driv som kanskje litt kan tas tilbake til bandets Death Metal rundt1992-1994. Det aller beste er likevel "The Great and the Good" som er ei litt annerledes Napalm Death låt,hvor Jello Biafra bidrar på litt vokal som skiller seg ut fra resten med endel mere hardcore i seg. Og gjestemusikere er det litt av, mest spennende igjen å få høre Jeff Walker fra Carcass på noe bakgrunnsvokal, og også da nevnte Jello Biafra og Jamey Jasta fra Hatebreed.

Allikevel så er det 15 låter her, og som før, 10 for mye da jeg ganske raskt går lei det her, uten at det er dårlig.Det er bare det at det blir litt for lite spennende over tid, selv om det glimter til imellom.
Er du svoren Napalm Death fan så er det vel liten tvil om at dette er helt greit nok en gang, men jeg kan ikke tenkemeg at bandet imponerer spesielt mange andre. Jeg er faktisk mere imponert over at en av englands fremste DeathMetal pionerer neste år fyller 25 år... DET er lenge for ett band det, faktisk også med en ganske så stødig line-up.Jeg håper herved på 25 år til så kan de bare gi ut så mange middelmådigheter de vil, jeg synes det er sjarmerendebare å få høre Napalm Death hver gang jeg, for det er jo alltid artig å se dinosaurer i aktivitet.
5.5/10