- The Zone
- Insomnia
- Apopheniac
- Choices

Vader

Vader "The Beast"

Omtale - 12.10.2004 - Skrevet av: haavard Vaders forrige album "Revelations" var i mine ører kanskje det beste de noensinne har fått til, hvorbåde låter og hele albumet satt som det skulle. Den påfølgende MCDn "The Blood" var ikke like sterkdessverre, og også oppfølgeren her "The Beast" sitter nok ikke like godt, selv om det også her er eibra skive når man skal summere verket. Vader er jo bandet som aldri vil dø, etter å ha holdt på i så mange år så er de snart på dinosaur-stadiet,men stilen forblir fortsatt ganske så trøkkende Death Metal, kanskje litt mere melodier synes jeg åskimte denne gangen fra polakkene, men det kan hende at de er lettere å gjenkjenne når produksjonenher er så ren og krystallklar, for grums finnes overhodet ikke. Kanskje litt vel klar lydogså imellom når selve trykket blir litt tamt, men det er samtidig godt å få høre ordentlig hva bandet kan by påav tekniske detaljer, spesielt på tromme og gitarfronten.

Det er vanskelig å si at noe med Vader ikke holder mål, bandet har en stil jeg tror det ikke er mulig å mislike,men selv vil jeg si at "The Beast" mangler det lille ekstra kruttet, for få virkelig bra låter, selv om det liggerpå det jevnt bra nivået. Mulig bandets live-rennome er det som skal til for å få disse låtene til å komme seg oppi toppsjiktet, for der er nok trøkket kraftigere enn på plate. Skiva er nok ett must for Vader fans, mens for andre så trorjeg ikke dette er ei skive som kommer til å rekruttere så altfor mange nye fans denne gangen, selv om bandet nårsitt sedvanlige kvalitetsnivå på plate.
7/10