Dimmu Borgir "Death Cult Armageddon"

Omtale - 30.11.-0001 - Skrevet av: Robert Dimmu Borgir er tilbake med med ei ny skive. Her får vi tre kule ord etter hverandre, som sist: Death Cult Armageddon. Gir egentlig ganske lite mening. Men skitt au, la oss hoppe over til musikken: Ikke så alt for verst egentlig. Nå har jeg egentlig aldri vært særlig fan av Dimmu Borgir, men etter alt jeg har lest bl.a i Scream, så følte jeg meg fristet til å plukke det opp, det var vel mer det symfoniske som lokket, og Abbaths opptreden selvfølgelig. Dette er vel egentlig siste mote på black metal-treet, såkalt symfonisk black metal. Noe jeg kan godta, de bruker ikke synthen på samme måte som f.eks Nightwish eller Children of Bodom, så det blir alrdi cheesy, men fortsatt har de greid å klemme inn endel melodier. Jeg må trekke fram et par låter som ekstra sterke, bl.a den ene av de to låtene Abbath synger på, Progenies of The Great Apocalypse. Det er nok mange som trekker fram akkurat denne låta, sikkert fordi det er ei helvetes bra låt, det monumentale soundtracket som er implentert er utrolig mektig, og de skal ha kreditt for å ha tatt sympfonidelen helt ut på denne låta, dog jeg skulle gjerne sett flere låter der de gjorde det samme, Eradication Instincts Defined, eller noe, der har de også orkester som styrer mye av løpet. Mektig ! Ikke like kul som førstnevnte, men kanskje fordi Abbath ikke synger på denne. Jeg vil også trekke fram en av de låtene der de synger på norsk, Vredesbyrd, ei sykelig tøff låt. De gjør seg virkelig godt å synge på norsk, men nå kan vel egentlig Dimmu Borgir gjøre nesten hva de vil og selge som faen uansett. Heavenly Perverse, den andre låta Abbath synger på er også en liten gromsak. Utrolig tight tromming også. Mye positivt her, men alt i alt er mye gjort før, kanskje utenom det monumentale soundtracket på et par av låtene, men jeg skulle gjerne sett det på et par låter til. 7/10